Oznanila za 5. velikonočno nedeljo

Oznanila v PDF obliki za tiskanje

VSI SMO MLADIKE NA TRTI

Vinska trta je že v številnih starodavnih kulturah podoba vitalnosti, rodovitnosti, veselja in ustvarjalnosti. Med najpogosteje omenjenimi rastlinami v Svetem pismu je vinska trta, posebej še grozdje in vse, kar so iz njega pridobivali. Vinograd predstavlja eno najbolj dragocenih imetij.
Tudi v naši slovenski kulturni zavesti je trta žlahtna rastlina. Blaženi A. M. Slomšek je o njej veselo zapel: »En hribček bom kupil, bom trsek sadil …« Na istem ljudskem občutju do vinske trte je nastala ena najlepših slovenskih evharističnih pesmi: »Jezus, ti si vinska trta, polna milosti odprta. Mi mladike tvoje smo, ki na tebi rastemo.«
Vsi vemo, da rastlina lahko raste in postane mogočna, če ima globoke temelje, močne korenine, ki dajejo trdnost in moč. Zato je prav, da se ob današnjem evangeliju vprašamo: Na čem gradimo svoje življenje?
Eno je jasno: brez močnih temeljev, brez prave zakoreninjenosti smo izgubljeni. Usidran si takrat, ko nekje poženeš globoke korenine, ko si dejaven, popolnoma na razpolago skupnosti, v kateri živiš. Jezus je to zelo lepo prikazal s primero o trti in mladikah.
Jezus je močna vinska trta, ki daje življenje vsemu človeštvu. Na tej trti smo namreč vsi. Seveda pa je treba upoštevati en pogoj: na tej trti moraš biti kot mladika aktiven, sicer se posušiš. Vse, kar je suho poberejo in vržejo v ogenj. V idealnih razmerah je vse v najlepšem redu, življenje pa ni nikoli zgolj idealno. A vinogradnik dobro ve, da na letino vpliva marsikaj. Spomladi se najbolj boji pozebe, ki lahko pridelek popolnoma uniči. Ko grozdje zori, je večkrat nevarnost toče. Enako se dogaja v našem duhovnem življenju: ni dovolj, da si lepa mladika, kajti škodljivcev, ki prežijo nate, je zelo veliko.
Kako se dovolj dobro zavarujemo? Jezus je glede tega dovolj jasen: »Če ostanete v meni in moje besede ostanejo v vas, prosite, kar koli hočete, in se vam bo zgodilo!« (E. Mozetič)

MAŠNI NAMENI ŽUPNIJ Trbovlje – sv. Martin, Trbovlje – sv. Marija, Hrastnik in Dol pri Hrastniku

28. april
5. VELIKONOČNA NEDELJA
sv. Peter Chanel, duhovnik in mučenec
8.00 Trbovlje – sv. Marija: za žive in rajne župljane
za + Erika Ložaka (obl.)
za + Rudolfa Klančarja (obl.)
10.00 Trbovlje – sv. Martin: za + Miroslava Mivca (obl.) in sorodnike
za + Renata Urdiha
8.00 Hrastnik: v zahvalo za 60 skupnih let
za + Mladena Ereiza (1. obl.)
10.00 Dol: za + Jožeta in starše Diaci ter Žagar
za + Alojza Gričarja

Ponedeljek, 29. 4.
sv. Katarina Sienska, devica in cerkv. učiteljica
19.00 Trbovlje – sv. Marija: v zahvalo sv. Jožefu
za zdravje Marijane Delić Matić

Torek, 30. 4.
sv. Pij V., papež
18.00 Dol: za + Henrika in Stanislava Rovška (obl.)
za + Jožico Šrenk (30. dan)
18.40 Trbovlje – sv. Marija: molitev večernic
19.00 za + Blaža Žnideršiča in Miri Golob

Sreda, 1. 5.
sv. Jožef delavec
Praznik dela
8.00 Turje: za + Draga Verdeva ter žive in pok. ključarje
8.00 Hrastnik: za blagoslov prijateljice Olgi (ob roj. dnevu)

Četrtek, 2. 5.
sv. Anastazij, škof in cerkveni učitelj
10.00 Sv. Katarina: za + Mijo Jager (obl.), starše in sorodnike

Sobota, 4. 5.
sv. Florijan, mučenec
19.00 Turje: za žive in + gasilce
19.00 Trbovlje – sv. Martin: za + Anico Kahne (40. obl.)
za + Slavka (obl.), Mimi in Petra Habjana

za zdravje v družini Debelak
10.00 Trbovlje – sv. Marija: za + Pavla Nemeta ter žive in pok. gasilce
v zahvalo in priprošnjo
8.00 Hrastnik: za + župnika Martina Pušenjaka (1. obl.)
10.00 Dol: za + Jožeta Koprivnika, starše Globevnik, Miha in Olgo Funkel ter Pavličeve
za + Vinka Hribška, Antonijo Rupnik ter Zlatko Slak

Kjer je za isti termin oznanjenih več mašnih namenov, so darovi za ostale namene oddani duhovniku, ki mašuje po teh namenih.

OBVESTILA

V prihodnjem tednu so šolske počitnice, zato verouka ne bo. Z rednim veroukom začenjamo v ponedeljek, 6. maja.

Prihodnjo nedeljo (5. 5.) bo v Trbovljah zamenjan urnik sv. maš. Pri Sv. Martinu bo sv. maša ob 8.00., pri Sv. Mariji pa ob 10.00. Pri sv. Mariji bo pri sv. maši blagoslov gasilcev. Vabljeni.

Prihodnja nedelja je prva nedelja v mesecu, ko ste vabljeni k darovanju okrog oltarja. Hvala za vaše darove.

V soboto, 25. maja, bo potekalo tradicionalno peš romanje v Petrovče. Zbirno mesto je pri cerkvi sv. Martina ob 5.00. Maša v Petrovčah bo ob 13.00. Povratnega avtobusnega prevoza ne bo, zato si prevoz domov organizirajte sami. Lepo vabljeni.

Trbovlje – sv. Martin
V četrtek (2. 5.) pri Sv. Martinu ne bo večerne sv. maše, pač pa bo sv. maša ob 10.00 dopoldne pri Sv. Katarini. Po sv. maši bo blagoslov traktorjev. Lepo vabljeni.

Od četrtka (2. 5.) do nedelje (5. 5.) lepo vabljeni k molitvi rožnega venca za Cerkev, papeža, škofe, duhovnike in naše družine. Molimo vsak dan ob 17.00 v cerkvi sv. Martina.

Letos v Trbovljah pri Sv. Martinu ne bo oratorija za otroke. Žal nam ni uspelo zbrati dovolj animatorjev, da bi oratorij lahko izvedli. Otroke vabimo, da se pridružite kakšnemu od oratorijev v naši bližini (Zagorje konec julija, Laško in Prebold 1. teden v juliju, …).

Hrastnik
Člani molitvene skupina vabljeni, da molitev večne devetdnevnice ta teden zmolite sami.

Dol pri Hrastniku
V četrtek (2. 5.) bo ob 10.00 pri »Dolanki« blagoslov motorjev in motoristov. Vabljeni motoristi, vozniki štirikolesnikov in ostali.

V soboto (4. 5.) bo v Turju, ob 19.00, sv. maša in blagoslov gasilcev. Vabljeni.

Za čiščenje cerkve se zahvaljujemo vernikom iz okolice Dola, za prihodnji teden prosimo vernike iz Črdenca in Slatnega. Hvala za vašo skrb za urejenost naše cerkve.

BESEDA ŽIVEGA BOGA

»Jaz sem prava vinska trta in moj Oče je vinogradnik. Vsako mladiko na meni, ki ne rodi sadu, odstrani; in vsako, ki rodi sad, otrebi, da rodi še več sadu. Vi ste že čisti po besedi, ki sem vam jo povedal. Ostanite v meni in jaz v vas. Kakor mladika ne more sama roditi sadu, če ne ostane na trti, tako tudi vi ne, če ne ostanete v meni. Jaz sem trta, vi mladike. Kdor ostane v meni in jaz v njem, rodi obilo sadu, kajti brez mene ne morete ničesar storiti.« (Jn 15,1–5)

ŠMARNICE V NAŠIH ŽUPNIJAH:

Trbovlje – sv. Martin: otroci so v maju vabljeni k šmarnicam, ki bodo v cerkvi sv. Martina vsak dan od ponedeljka do sobote ob 19.00.
Trbovlje – sv. Marija: vabljeni k šmarnični pobožnosti, ki bo potekala vsak dan v mesecu maju. Ob ponedeljkih in torkih bodo šmarnice združene s sv. mašo. Od srede do sobote bodo šmarnice organizirane kot samostojna pobožnost, ob 19.00 v župnijski cerkvi. Ob nedeljah šmarnice ne bodo po domovih, pač pa ob 16.00 v cerkvi. Lepo vabljeni.
Hrastnik: vabljeni k šmarnični pobožnosti, ki bo v času sv. maš v župnijski cerkvi.
Dol pri Hrastniku: vabljeni k šmarnični pobožnosti, ki bo v času sv. maš v župnijski cerkvi. V Turju bodo potekale šmarnice za otroke in sicer vsak dan od ponedeljka do sobote ob 19.30. Otroci lepo vabljeni.

Cerkev ni nekaj, kar smo si mi izmislili, ampak smo bili vanjo povabljeni. Poklicani smo v občestvo, to občestvo ni nič manj kot občestvo s Kristusom. Radi razmišljamo, kako lepo je bilo Jezusovim učencem, ki so hodili z Njim. Mi nismo nič prikrajšani za to. V Cerkvi imamo priložnost srečati se z Njim. Glavno vprašanje ni, koliko nas je in kje smo, ampak, ali smo živi. V današnjem evangeljskem odlomku o vinski trti Jezus govori, kaj pomeni biti vključen v skupnost.

Resnična vinska trta je Kristus. Jaz ne bi bil več duhovnik in najbrž tudi ne kristjan, če ne bi v Njem našel tistega resničnega življenja, ki izvira iz Boga, ki je dosti več kot telesno življenje. Je resnično življenje Sv. Duha v nas. V naših krhkih posodah prebiva On in ta mladika ne more živeti brez trte, kot kristjan ne more živeti brez Kristusa in Cerkve. Greh »vseka« prav v to povezanost med trto in mladiko, ko ne živim več iz tega odnosa. Greh je, da nisem živel v ljubezni, v katero me Kristus vabi: »Ostanite v moji ljubezni«. Kot mladika, ki reče, da bo sad rodila sama. Vzemimo zares Jezusove besede: »Brez mene ne morete ničesar storiti.« Vedno znova poskušamo narediti kaj brez Njega in vidimo, da to ne rodi sadu. Morda so rezultati, ni pa nujno, da so tudi sadovi.
Rezultati, dela mesa, se rodijo iz našega ega. Sadovi pa so ljubezen, veselje, mir, potrpežljivost. Skupnost se rodi iz intimnosti nedoumljivega ljubezenskega odnosa med Sinom in Očetom. Ta skupnost lahko raste, če se vedno znova napaja iz Kristusa. Svojo vpetost na trto – Kristusa lahko še posebej okušamo, ko se kot občestvo zbiramo ob oltarni mizi. Vsak posameznik, hkrati pa celotno občestvo čutimo to povezanost z Jezusom, ko nas napaja s svojo Besedo in stopa v naša srca pod podobo kruha. In zagotovo odhajamo od bogoslužja spremenjeni. Napolnjeni z življenjem, ki omogoča, da se sleherna »mladika« razvija, krepi in raste, tako osebno, kot tudi v povezanosti z občestvom. (www.radio.ognjisce.si/sl/249/utrip)