Oznanila za teden od 14.1. do 20.1.

Srečanje za starše veroučencev: V ponedeljek, 14. 1., po sveti maši, bo v župnijski dvorani srečanje za starše. Kdor se srečanja ne more ali noče udeležiti, naj me o tem obvesti.

Antonovo praznovanje: Na god sv. Antona Puščavnika, 17. 1., bo sveta maša v cerkvi sv. Marka, ob 10.00. Navada je, da nekateri ob tej priložnosti prinesete v cerkev krače.

Januarski večeri: Od 11. 1. dalje ob petkih in sobotah v župnijski dvorani potekajo januarski večeri. Naslov januarskih večerov je »Pridi in poglej«, kar je tudi naslov pastoralnega načrta, ki ga je na začetku leta vere izdala Slovenska škofovska konferenca. Razpored in povzetek predavanj je objavljen v zgibanki, katero lahko dobite v cerkvi pod korom in na naši spletni strani.

Ekumenska osmina: Od 18. do 25. 1. bo potekala molitvena osmina za edinost kristjanov. Povabljeni smo, da še posebej pri sveti evharistiji, ki je zakrament edinosti prosimo, da bi bili vsi kristjani eno v Jezusu Kristusu. Razkol med kristjani traja že od leta 1054, ko sta se ločili zahodna in vzhodna Cerkev, poglobil pa se je še leta 1517, ko se je razdelila še zahodna cerkev. Glede na to, da razkol v cerkvi traja že stoletja, smo se na to preprosto navadili in živimo v grehu razkola, kakor da bi bilo to povsem normalno. Boleče je, ker med seboj še vedno iščemo razlike, ki niso bistvene za naše verovanje v Jezusa Kristusa. Razdeljenost kristjanov je eno izmed največjih pohujšanj za svet v katerem živimo. Tudi v tem bolečem dejstvu lahko iščemo vzroke za zaton krščanstva. Drugi vatikanski Cerkveni zbor (1962–1965) je izdal odlok o ekumenizmu, v katerem je spregovoril o boleči razdeljenosti kristjanov. Koncil uporabi izraz »ločeni bratje« (E 3), s čimer je bil storjen napredek v zbliževanju krščanskih cerkva.

Blagoslovi domov: Z blagoslovi domov sem v glavnem zaključil. Če sem koga »spregledal« naj mi to sporoči. Iz srca se zahvaljujem vsem, ki ste mi ob blagoslovu namenili darove. Bog povrni!

PAVEL IZ TEB; 15. januar

PAVEL IZ TEB, (228–341), god: 15. januar

Pavel je bil doma iz Teb v zgornjem Egiptu, kjer se je rodil okoli leta 228 premožnim staršem, ki so mu omogočili, da se je izobrazil v grškem in egipčanskema slovstvu. Ob tisočletnici mesta Rim, leta 248, je cesar Decij hotel zavreti nevarno propadanje države. Zdelo se mu je potrebno, da v ta namen državljane zedini v stari državni religiji. Zato je prosti koncu leta 249 izdal ukaz, da morajo vsi rimski državljani javno darovati rimskim bogovom. To so morali storiti pred posebnimi komisijami, ki so izdajala potrdila vsem, ki so darovali. Mnogi kristjani so se po prigovarjanju in grožnjah vdali in so darovali bogovom. Tiste, ki se niso uklonili, so čakale hude kazni: smrt, zaplemba premoženja, ječa, izgon. Pavel se je preganjalcem ognil tako, da se je skrival najprej v bližini nato pa se je umaknil v puščavo, kjer je bilo življenje zelo trdo. Ko je preganjanje ponehalo, je kar ostal v puščavi. Živel je v votlini, kjer je šestdeset let vztrajal v premišljevanju in molitvi. Pred smrtjo je sam povedal Antonu Puščavniku, ki je prišel k njemu na obisk, da mu je Bog leta in leta pošiljal krokarja, ki mu je vsak dan prinašal hleb kruha. Umrl je leta 341, star 114 let. Takrat je bil ob njemu Anton Puščavnik, ki je šel v samoto po zgledu sv. Pavla. On ga je tudi pokopal.

Januarski večeri 2013

V naši župniji v mesecu januarju dobrih 25 let potekajo predavanja, katerih namen je poglobiti krščanski pogled na različna življenjska in verska vprašanja. 11. oktobra 2012 smo vstopili v leto vere, ki nas bo spremljalo vse do nedelje Kristusa Kralja 24. novembra 2013.  Leto,  ki  so  pred  nami  bodo  v  znamenju  intenzivnega  ukvarjanja  z  novim pastoralnim načrtom Cerkve na Slovenskem, ki nosi naslov: “Pridi in poglej”. Naslov je vzet iz evangelijskega odlomka o srečanju Jezusa s Samarijanko ob vodnjaku: »Tedaj je žena odložila vrč, odšla v mesto in pripovedovala ljudem: Pridite in poglejte človeka, ki mi je povedal  vse,  kar  sem  storila.  Kaj  če  je  on  Mesija?«  (Jn  4,29).  Srečanje  Jezusa  in Samarijanke  nas  lahko  navdihuje  za  novo  evangelizacijo,  katere  bistvo  je  z  novo gorečnostjo iskati Kristusa. Rdeča nit letošnjih januarskih večerov bo iskanje in poglobitev vere, zato smo tudi te naslovili z “Pridite in poglejte”. Pridimo in poglejmo kaj nam želi Jezus spregovoriti. Pridimo in poglejmo, mogoče pa je v mojem odnosu do sozakonca središčna oseba Jezus Kristus Odrešenik? Poglejmo, mogoče pa Jezus želi, da bi v župniji kaj spremenili in začeli na novo… Mogoče pa me Jezus nagovarja, da naj se vključim v kakšno župnijsko skupino? P. Branko Cestnik pravi, da se spreobrnenje začne v jedru Cerkve. Če bi to obrnili na našo župnijo, se spreobrnenje začne pri nas, ki smo blizu župniji, šele potem se bomo lahko obrnili na oddaljene. Torej pridimo in poglejmo! Za začetek pridimo in poglejmo, kaj nam imajo povedati predavatelji. Mogoče nas pa Jezus nagovori tudi po njih!

Predavanja se bodo pričenjala vsakokrat ob 19h v župnijski dvorani.

11. 1., nadškof dr. Anton Stres: Pridi in poglej
12. 1., dr. Jože Ramovš , Alenka in Marko Vatovec, Alenka Čampa: Iz množičnosti v živa občestva
18. 1., p. dr. Vili Lovše DJ: Tudi demoni verujejo, a trepetajo (Jak 2,19)
19. 1., Milada Kalezić: O veri in kulturi
25. 1., mag. Božo Rustja: Koliko dovolimo, da nas mediji oblikujejo
26. 1., mag.Violeta Vladimira Mesarič Jazbinšek, Savo Kosojević, mag. Amadej Jazbec: Marija, neznana znanka

VLJUDNO VABLJENI V ČIMVEČJEM ŠTEVILU!
Vstopnine ni, že vnaprej pa se zahvaljujemo za prostovoljne prispevke!

Program s predstavitvami v pdf obliki: Januarski večeri 2013

Duhovna misel za Gospodovo razglašenje

»Padli so predenj in ga počastili.« (Mt 2, 11)

NARODI BODO PRIŠLI K TVOJI LUČI (Iz 60, 3)

Temeljno sporočilo praznika Gospodovega razglašenja je, da pomeni prihod novorojenega Odrešenika rešitev za vse narode sveta. Preroške besede »narodi bodo prišli k tvoji luči« (Iz 60, 3) je zapisal prerok Izaija v 8. stl. pr. Kr. Odlomki iz knjige preroka Izaija so nas spremljali pri svetih mašah ves adventni čas. Tudi na praznik Gospodovega razglašenja nam njegove besede sporočajo, da je Božji Sin, Jezus Kristus prišel na svet za ljudi vseh narodov sveta. Kristjani smo Božji izvoljenci s temeljno dolžnostjo, da vsem ljudem z besedo in zgledom razglasimo Odrešenika. Pri tem ne gre za vsiljevanje nekega prepričanja, temveč za pričevanje. Če je božični praznik dan, ko v polnosti sprejemamo v naše življenje Odrešenika Jezusa Kristusa, je praznik Gospodovega razglašenja dan, ko iz naše najgloblje notranjosti Jezusa Kristusa oznanjamo svetu. Biti kristjan ne pomeni, biti privilegiran v Božjem kraljestvu, ampak pomeni imeti veliko odgovornost oznanjevanja evangelija. Kristjan ni tisti, ki se je naučil samo verske resnice in v nekem trenutku prejel zakramente, ampak je tisti, ki iz živetih verskih resnic, iz živete Božje besede in iz živetih zakramentov oznanja in razglaša Božje delovanje v svetu.